Monday, October 1, 2007

Oktober tanpa tragedi...

Oktober datang lagi seperti sebelumnya dan selalunya.Menyinggah dalam mencukupkan jumlah bulan dalam tahun.Supaya kita ada bulan sepuluh yang selalu hujan hujan dan mujurlah ada bulan Oktober memberi inspirasi kepada penulis lirik lalu menghasilkan lagu tragedy Oktober buat Awie.Dan benarkah Oktober ini bakal mengundang tragedy.Mungkin…ada kebarangkalian atau pasti akan mengundang tragedy.
Ada satu tragedy yang tidaklah menyayat hati sangat telah berlaku dalam hidupku,tapi bukan dalam bulan Oktober,bulan sebelum Oktober.Tragedi yang menyebabkan aku memencilkan diri dari dari dunia blog yang panas ini hehehe.Tragedinya aku terlangar kereta jiran depan rumah dan kemudan tergesel tembok dekat simpang.Tragedi itu cukup mengesankan.Menyebabkan aku turun 3 kg tanpa bersenam dan mungkin aku mendapat pahala puasa yang banyak kerana kadar bercakap juga telah berkurang secara drastik!!
Apa yang menariknya jumlah buku yang aku baca sepanjang tragedi itu telah bertambah secara drasti juga.Antaranya buku :-
1.Surat surat perempuan Johor (FT)
2.Memeluk Gerhana (Isa Kamari)
3. Nama beta sultan Alauddin (FT)
4.Honk if you’re Malaysian (Lydia Teh)
5.Mencari Lokus standi (nisah haron)
Ada juga buku yang ku ulang membacanya seperti Kalashnikov yang kemudiannya menjadi bahan ketawa teman sekerja kerana aku menbaca buku perang perang (kerana ada gambar AK 47 di depan buku itu) Terima kasih buat teman teman yang memberi sokongan walaupun dengan ayat “ calar jer yan keta ko boleh jalan lagi kan” aku menghargai semuanya.Ia sebahagian daripada warna warna kehidupan yang patut dirasa.Tanpanya kehidupan mungkin kehidupan terasa tawar seperti meggi tanpa perisa dan sirap tanpa gula.Pengalaman ada juga yang mengatakan ia adalah timbunan kesilapan manusia yang tidak diakui.Benarkah begitu?....

1 comment:

Anonymous said...

kor nih tak abih2 ngan berat badan
obsess!