Thursday, April 5, 2007

Mr Bean's Holiday

Perlu ke tonton wayang?
Perlu. kerana hari ini ladies day dan off day bagi aku
Tapi bukankah sudah tengok cerita yang sama minggu lepas?
Tak mengapa mungkin rasanya akan berbeza
....setelah berkira kira dan bertanya tanya dengan diri sendiri aku memutuskan untuk menonton Mr Bean 's holiday semalam.Yeahh benar ada yang berubah walaupun aku telah menonton cerita yang sama dihari yang sama minggu lepas.Semalam panggung kurang sibuk dengan kanak kanak seperti minggu lepas.Kebanyakkan penonton orang dewasa.Rupanya part yang menjadikan orang dewasa ketawa berbeza dengan kanak- kanak yang kukira ketawa sepanjang masa pada minggu lepas.Tontonan kali kedua ini menjadikan aku kurang tertekan dan lebih menghayati cerita dengan tenang.Filem ini kurasakan indah dengan muzik yang membawa mood gembira.Ada dua sorotan gambar yang penting sama ada dari handycam Mr Bean atau dari kamera filem itu sendiri.Ia agak menarik jika diamati betul betul.Dan semalam ada berberapa bahagian yang menjadikan aku ketawa sebelum ia ditayangkan contohnya basikal berinjin yang dinaiki lelaki tua yang sangat perlahan tetapi berbunyi seperti motorsikal.Selain itu bahagian paling kelakar bagiku ialah ketika Mr Bean membuat pertunjukkan untuk meminta sedekah di pasar dan filem Carson Clay yang asyik menayangkan wajahnya sahaja di pesta filem Cannes itu.

3 comments:

Anonymous said...

ahahaha yeah2 teringat adengan motor tuh,ahahaha tergelak kat opis nih lak sorang2 cam orang gila...demn

tapi aku rasa tak menyengat sangat ah bean kali nih, tapi 2 part yg kor kata paling lawak tuh,sememangnyer paling lawak

Anonymous said...

Kepada:
anda, kawan-kawan anda, semua orang muda dan orang yang pernah muda.

tahun lepas [2006] buku bernama Goblog telah diterbitkan. tahun ni kami di Papakerma nak teruskan kesinambungan untuk menerbitkan Goblog edisi kedua [Goblog#2] pulak. jadi, anda dijemput untuk sama-sama menjayakan projek buku Goblog#2 ini.

hantarkan apa jua bentuk tulisan kepada kami untuk disemak dan kemudiannya dibukukan. takde tema yang spesifik untuk Goblog#2 ni. jadi, anda bebas nak tulis tentang apa pun. tapi sila pastikan tulisan anda tu mempunyai mesej yang berguna untuk orang ramai. tulisan yang takde mesej akan direject tanpa belas kasihan. tulisan yang rasis, fasis, seksis, nazis, prejudis dan segala unsur yang bertentangan dengan hak asasi manusia jugak akan direject.

setiap seorang dibenarkan menghantar maksimum 10 artikel dan minimum 5 artikel. hantarkan artikel dalam bahasa malaysia ok.

takde deadline [deadline ke dateline?] yang ditetapkan. cukup je bilangan artikel yang dikehendaki, kami akan siapkan buku Goblog#2 ni. cepat lambat buku ni dikeluarkan bergantung sepenuhnya kepada keterlibatan anda [dan juga keadaan kewangan kami.:p].

kepada yang berminat, hantarkan kontribusi anda kepada saya di alamat email berikut: merahdanhitam@yahoo.com


daripada:
Dhani Ahmad
b/p: Papakerma Press
www.papakerma.com

Anonymous said...

Great work.