Wednesday, May 2, 2007

Sangeetha-257

Aku masih mengunyah dan menghisap madu dari Sangeetha karya Azizi Hj Abdullah.Novel baru dari pesta buku.Belum tamat kerana aku membacanya lambat lambat dan penuh penghayatan.sememangnya ia novel yang hebat.Terasa sayang untuk berenggang dengannya.Setakat ini baru di muka 257.Dari muka pertama jika dipendekkan ceritanya cuma cerita kesepian seorang janda tua yang menghabiskan sisa sisa hidupnya bersendirian bersama tabla,seekor kucingdan seekor burung tekukur peninggalan mendiang suaminya dan cerita seorang posmen tua yang setia bekerja di rumah janda tua tersebut.Garapan hari demi hari kisah dua insan tua yang begitu sepi dan terbiar mengheret aku terus membaca novel ini tanpa jemu cuma masa tidak mengizinkan kerana aku perlu pegi bekerja dan melaksanakan tugas tugas lain.Hairan bukan, intipati cerita seringkas itu yang ditulis berjela jela gagal membosankan malah menarik minat yang bukan sedikit untuk menyelak helaian demi helaian.Nampaknya ada perasaan halus antara dua insan tua ini.Apakah itu namanya cinta???? tunggu aku habiskan novel ini...

No comments: