Wednesday, March 14, 2007

bahasa kecewa manusia

Hidup ada banyak bahasa rupanya.antaranya bahasa kecewa.aku percaya banyak puisi puitis,novel novel hebat malah lukisan terkenal lahir dari bahasa kecewa manusia.aku pernah baca yang seorang pelukis terkenal Van Gogh dapat menghasilkan banyak lukisan bermutu kerana kekecewaannya terhadap seorang wanita yang menolak cintanya.Jika dihalusi bahasa kecewa ada dimana mana.rakyat yang kecewa dengan kerajaan,kerajaan yang kecewa dengan rakrat,pekerja yang kecewa dengan majikan dan sebaliknya.guru yang kecewa dengan murid, ibubapa yang kecewaya dengan anak anak malah kodok rempit yang kecewa dengan hidup mereka melampiaskan bahasa kecewa mereka dengan menggadaikan nyawa di jalan raya.kadang kadang bahasa kecewa dihamburkan dalam bentuk kemarahan paling mudah atau manusia akan menggunakan medium paling indah untuk mengintrepetrasikan bahasa kecewa mereka.Dan aku adalah pendengar bahasa kecewa paling handal berlakon..sebenarnya isu yang aku ingin tonjolkan dalam entri ini adalah aku mendengar bahasa kekecewaan pemanggil setiap hari dan melakonkan watak pendengar yang simpati.dan kadang kadang aku penat menjadi pemberi simpati terhebat dipasaran.Oleh kerana aku penat sekarang entri ini jadi bersimpang siur ideanya...

No comments: