Thursday, December 13, 2007

Balik Perak...




Dalam keadaan yang tiada pilihan manusia akan buat apa sahaja.Aku sangat percaya dengan ungkapan itu kerana ia benar benar berlaku keatas diriku.Aku sangat tidak percaya dengan diriku yang terlanggar macam macam dan tak pernah bawa kereta sorang diri ke office berjaya bawa kereta balik Perak seorang diri mengambil mak untuk dihantar ke Kelana Jaya.Alhamdulillah mak selamat pergi menunaikan haji 8 December lalu.Mungkin bagi orang lain drive sendiri KL ke Perak perkara kecil tapi bagi aku ia amat besar dan aku terpaksa melawan ketakutan yang teramat sangat untuk melakukannya.Jalan sungguh mencabar kerana hujan lebat dan sedang dibaiki.Terima kasih yang memberi laluan dan yang menghadiahkan horn bila aku salah lane.Banyak kali jugalah kete manual aku tu mati mati enjin terutama masa jem dan ramai yang menanti dengan sabar dibelakang.Paling takut masa dekat tol sebab kereta belakang horn panjang sangat sebabnya aku kena turun kereta untuk sentuh kad touch n go sebab aku berenti jauh sangat dan aku tak sampai sentuh dengan hanya membuka tingkap.Pengalaman ini sangat manis dan berharga bagiku.Sampai Pantai Remis sempat kerumah Tiah bagi hadiah kahwin Tiah yang aku tak dapat menghadirinya.Buat Tiah dan Fauzi selamat pengantin baru,semoga bahagia berkekalan ke ahkir hayat.Ramai orang datang ke rumah dan ia menjadi majlis kecil yang meriah.Akhirnya aku rasa dapat menjadi kakak yang bertanggungjawab.hehehe

No comments: