Friday, December 14, 2007

I Am legend

Aku menonton filem ini semalam bersama Zura,Su, Adik dan seorang nyah di Mid Valley.Mulanya rasa hilang mood sebab aku dan adik masuk lewat.Aku ingat iklan lagi tapi dah start rupanya.Lagi satu perkara aku rasa terganggu dengan palang di sebelah kananku.Aku juga rasa sedikit kurang selesa sebab pertama kali menonton wayang bersama adik sendiri.Bagiku cerita nie ok jelah.Tak la best sangat.Tak banyak adegan yang bestpun.Filem nie rupanya adaptasi novel I Am Legend oleh Richard Matheson pada 1954.Banyak juga filem lain yang dibuat mengikut novel yang sama seperti The Last Man On earth,1964 dan The Omega Man 1971 bak kata seorang rakan yang kuat perasan ia filem retorik.ia mengisahkan Robert Neville yang tinggal seorang di kota New York sebab semua orang mati kena virus.macam mana virus tu boleh wujud aku tak sempat tengok sebeb masuk lambat.Dia seorang saintis yang terus mencari penawar untuk virus tersebut dan tinggal bersama anjingnya bernama Samantha.lepas tu anjing tu mati dicekik beliau sendiri sebab dijangkiti virus dan menunjukkan simptom akan menjadi mutan.Virus itu juga mengakibatkan sebahagian warga new York menjadi mutan dan hanya dapat hidup pada waktu malam.Mereka juga menjadi kanibal memakan saki baki manusia yang tinggal.Selama tiga tahun si Will Smith nie mencari penawar virus itu dan mencari manusia lain yang hidup menerusi isyarat radionya.Akhirnya muncul Anna dan anaknya Ethan disaat genting robert diserang mutan itu.Babak akhir Robert Neville menamatkan riwayatnya sendiri selepas memberi penawar virus tu kepada Anna.Aku rasa boleh jer dia lempar bom dan masuk trowong tu bersama Anna dan Ethan.Tak perlu lah mati bersama mutan mutan itu.Tapi nanti takde lak tajuk citer nie kan.Kesimpulannyer citer nie dapat la dua bintang dari aku.

No comments: